プロファイルを手動でバックアップする
ファイルとフォルダーのコピーに慣れている場合は、プロファイルを手動でバックアップできます。このプロセスは、単一のディレクトリをバックアップ場所にコピーするだけの簡単なものです。ほとんどの作業は、プロファイルフォルダーの保存場所を見つけることです。
It's a good idea to first get rid of any unnecessary files to reduce the size of your backup.
Firefox: " Tools -> Options-> Advanced -> Network -> (under Offline Storage or Cached Web Content) -> Clear Now"
Mozilla Suite/SeaMonkey: Edit -> Preferences -> Advanced -> Cache -> Clear Cache, as well as compact your mail.
Thunderbird: Compact your mail.
Completely exit or quit the application. Mozilla Suite and SeaMonkey 1.x users on Windows should also exit Mozilla Quick Launch if its enabled.
Find the "Mozilla" (for Mozilla Suite/SeaMonkey 1.x), "SeaMonkey" (for SeaMonkey 2), "Firefox", or "Thunderbird" folder in the profile folder path that contains the registry.dat file or profiles.ini file and the "Profiles" folder (Windows and Mac) or <profile name> folder (Linux). See Profile folder - Firefox , Profile folder - Thunderbird and Profile folder - SeaMonkey for the location.
Copy the "Mozilla" "SeaMonkey" "Firefox" or "Thunderbird" folder to the backup location. This will back up all profiles in the default location and the "registry.dat" or "profiles.ini" file that keeps track profiles.
If you have created any profiles in a custom location, copy them to the backup location and make a note of the original location.
メールはデフォルトでプロファイル内に保存されます。アカウントメッセージをプロファイル外に保存するようにThunderbird、Mozilla SuiteまたはSeaMonkeyを再構成した場合、そのアカウントの「ローカルディレクトリ」もコピーする必要があります。[アカウント設定]を見て、各アカウントのローカルディレクトリの場所を見つけます。[編集]プロファイルを手動で復元する
プロファイルのバックアップを復元するには:
Close the application whose profile you're going to restore. If you're using Mozilla Suite or SeaMonkey 1.x you should also exit Mozilla Quick Launch if its enabled.
Copy each folder you backed up to the exact same location that it was in when you made the backup