電流と電圧は、ブラシレスモーターのトルクと速度にどのように関係しますか?


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電気自動車はバッテリーとモーターによって性能が異なることは知っていますが、電気ユニットと機械ユニットがどのように関連しているかは明らかではありません。

誰でも助けてくれますか?

100Vモーターは、50Vモーターよりも傾斜に対して上昇しますか?


おそらく、しかし、丘を登るのにかかる時間、またはギアリングでさえも、供給できる電流または効率、許容負荷(熱、PM設計の場合は磁石の損傷など)を知らずに言うことは不可能です。120vの電動消しゴムは、12vのコードレスドリルと比較して、ドリルで穴を開ける際に最も劣ると考えられます。
クリスストラットン

回答:


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モーターの電気的特性と機械的性能の関係は、そのように計算できます(注:これは理想的なブラシ付きDCモーターの分析ですが、その一部は非理想的なブラシレスDCモーターにも適用されるはずです)。

DCモーターは、抵抗と電圧逆起電力源を備えた回路として近似できます。抵抗器は、モーター巻線の固有抵抗をモデル化します。逆起電力は、磁場内の移動電流によって生成される電圧をモデル化します(基本的に、DC電気モーターは発電機として機能できます)。直列にインダクタを追加することでモーターの固有のインダクタンスをモデル化することも可能ですが、ほとんどの場合、これを無視し、モーターが電気的に準定常状態にあると仮定するか、モーターの時間応答は時間応答に支配されます電気システムの時間応答の代わりに機械システムの。これは通常正しいですが、必ずしも常に正しいとは限りません。

発電機は、モーターの速度に比例した逆起電力を生成します。

Vemf=kiω

どこで:

ω = モーター速度(rad / s)

ki=a constant.
ω=the motor speed in rad/s

理想的には、失速速度では逆起電力がなく、無負荷速度では逆起電力は駆動電源電圧に等しくなります。

次に、モーターを流れる電流を計算できます。

V S = 電源電圧R = モーターの電気抵抗

I=(VSVemf)/R=(VSkiω)/R
VS=source voltage
R=motor electrical resistance

次に、モーターの機械的な側面を考えてみましょう。モーターによって生成されるトルクは、モーターを流れる電流の量に比例します。

τ=ktI

τ = トルク

kt=a constant
τ=torque

上記の電気モデルを使用すると、ストール速度でモーターに流れる最大電流、つまり最大トルクがあることを確認できます。また、無負荷速度では、モーターにはトルクも電流も流れません。

モーターはいつ最大の電力を生成しますか?さて、電力は次の2つの方法のいずれかで計算できます。

Pe=VSI

Pm=τω

これらをプロットすると、理想的なDCモーターの場合、最大出力は無負荷速度の半分になります。

それでは、すべてを考慮して、モーターの電圧はどのように積み重なるのでしょうか?

同じモーターの場合、理想的には、2倍の電圧をかけると、無負荷速度が2倍、トルクが2倍、電力が4倍になります。これは、もちろん、DCモーターが燃えず、この単純な理想的なモーターモデルに違反する状態に達することなどを想定しています。

ただし、異なるモーター間では、2つのモーターが電圧定格のみに基づいて互いに比較してどのように動作するかを知ることはできません。それでは、2つの異なるモーターを比較するには何が必要ですか?

ki=ktPe=Pm

rad/sHzrev/s2π


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私たちの多くの非専門家にとって、式の各記号が何を表しているのかを自動的に理解できれば、それ以外の魅力的な説明は必要ありません。おそらく、「whereτ= fill_in_the_blank」と「whereω= fill_in_the_blank」で答えを改善できますか?
mickeyf_supports_Monica

つまり、Vは... Vに比例し、Iはトルクに比例します。
ジャンプジャック

2
また、高電圧のモーターは電流が少なく、ジュール効果によるエネルギー損失が少ないため、より良いモーターだと思います。
ジャンプジャック

答えに定数を定義すると便利です。計算の実際の例を示すことは非常に便利です。
ゼファー

11

電気自動車を4年間使用して研究した後、「登坂能力」(特定の勾配の勾配を上げる能力)はモータートルクに依存し、トルクは電流に依存することがわかりました。

代わりに、電圧はモーターの実行速度を「調整」します。モーターが到達できる最大速度は、モーターがバッテリーから受け取る電圧に等しい電圧(「逆起電力」と呼ばれる)を生成する速度です。電力損失と摩擦を単純化するため)。

電圧が印加されたときにモーターが許容できる電流は、コイルの内部抵抗(抵抗が大きいほど、発生する熱が高く、ワイヤまで)溶ける)。

1000Wモーターの検討:

  • 100V / 10Aを提供すると、高速に到達することができますが、勾配を大きく上げることはできません。

  • 10V / 100Aを供給すると、非常にゆっくり動きますが、高勾配の坂を登ることができます(モーターが100Aに耐えることができると仮定)。

モーターが許容できる最大電流は「定格電流」と呼ばれ、モーターの「ストール電流」、つまり電圧が印加されモーターが停止したときにモーターのワイヤに流れる電流よりもはるかに低くなります。モーターは、ストール電流に耐えることができず、すぐにワイヤが溶けます。そのため、電子機器は最大電流を定格電流値に制限しています。


1
「依存する」と効果的に答える代わりに、OPの質問に実際に答えるために+1。
U007D

電圧と最大速度の関係に関する詳細を追加
ジャンプジャック

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どのモーターでも、基本原理は非常に簡単です。

  • 回転速度は印加電圧に比例します
  • トルクは引っ張られる電流に比例します

100ボルトモーターは最大100ボルト、50ボルトモーターは最大50ボルトのモーターです。100ボルトのモーターはより多くのボルトを使用できるため、他のすべてが等しい場合は、最高速度を上げることができます。

しかし、電圧の違いはトルクに影響しません。より高いトルクで丘を登るには、より多くの電流をモーターに供給する必要があります。より多くの電流を流すことができるモーター(およびより多くの電流を供給することができるバッテリーとモーターコントローラー)は、丘を登るのを助けるためにより多くのトルクを与えます。


You start out right, but reach a mistaken conclusion when you neglect to consider not only the magnetic design, but different wire sizes and turn counts wound on what is otherwise the same motor structure.
Chris Stratton

1
To clarify, if you have two otherwise identical motors, but one of them has twice as many turns in its windings as the other, the low turn count motor will draw the same amount of power at 50 V as the double turn count motor would at 100 V. Both would spin at the same speed, and the 50 V motor would draw twice the current as the 100 V one.
jms

1
Certainly the design of the motor affects its torque constant and its velocity constant. But that doesn't change the fact that speed is proportional to voltage, and torque to current. Those are important facts that many people do not seem to understand.
Daanii

4

Electric motors can be designed over a fairly wide range of voltage and current for the same speed and torque out. Just comparing the intended operating voltage of two motors doesn't tell you much about what those motors can ultimately do. Motors designed for high power do tend to work at higher voltages, but that is mostly so that the current can be within a reasonable limit.

To compare two motors for a particular job, you have to look at the output parameters. These will be the torque, speed range, and power.


Would you provide an example of how that is calculated? :) For example: Suppose I wanted to shake a flat grate 6" with a 30 lb load on top of the screen to sift through smaller bits. How would one go about calculating what size motor would be needed to do that?
zeffur

3

The mechanical performance of a motor will of course depend mainly on it's physical build, not necessarily its nominal voltage. High power motors will operate on higher voltages, but that does not tell you much.

I won't elaborate on the specifics, but there is a good rule of thumb to use when you want to estimate the parameters of a motor by look. A long motor will achieve higher rpms, and a wide motor will be able to deliver more torque. You can perhaps imagine how this works - a wide motor will have a wide rotor, so the forces of the magnetic fields inside will create a larger torque.

So, if you have two motors of identical length, but one of them is wider, you can expect the wider one to be able to generate higher torque.


1

In very basic terms (helloworld's answer has the science bit covered):

Power is voltage * current (P=IV). For a given power, say 1000 watts / 1 kW, you can design a 10 V motor that uses 100 A or a 100 V motor that uses 10 A for the same nominal power:

10 V * 100 A = 1000 watts
100 V * 10 A = 1000 watts

Your next consideration is how the various efficiencies stack up - for each part of the power train there will be some optimum way of building each part that gives best efficiency for the price. For example, if you went for the 10 V option you need a lot of big heavy wires (or bus bars) to handle 100 A, whereas 10 A will flow happily down quite skinny little wires.

However, maybe it's harder to build a control unit / charger that works at 100 V than at 10 V (it's certainly safer for the average user if there's no high voltages kicking around for them to stick their fingers in).

So, there's a juggling act to be done to work out how the system stacks up - for each watt of power you put in, how much useful energy can you get out the other end?

It's a bit like the difference between a big lazy V8 and a screaming turbo motor, both can make the same power, but each is a very different answer to the problem.


0

Voltage and current are the essential components of power a.k.a. the ability to perform work. To do work by means of spinning machinery requires a rotary-acting force - a torque. The rate at which the work proceeds (introduce time) and the measurement becomes of power. More power - increase either current or voltage or both.


0

All you have to think about is the power rating and nominal voltage. If the voltage you apply is high (must be within the voltage range) then it can take less current and less torque which indeed can be found out from the speed-torque curve for a fixed voltage.

Voltage is proportional to speed, and torque is proportional to the current. The maximum current it could take is rated current and the corresponding torque can be found out from speed torque curve (as you know the speed from voltage (rpm=k*v)) where k is the speed constant of the motor).


2
-1 for sloppy punctuation and capitalization.
Transistor

Not everyone is a native English speaker. Stack Exchange sites allow you to edit answers for reasons such as this.
U007D

For reasons such as this, nobody should be allowed to "down-vote." Not getting up-voted, is already "punishment enough!"
Guill
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