どんなコメントや批判も歓迎します
圧縮センシングからのアプローチは、ビットから171.72ビットの範囲を提供するようです:69.96171.72
1.)パズルを保存することは、解決策を保存することを意味します(理論的には情報)。
2)最も難しい数独パズルを持っているようです、いくつかのエントリT (α )に依存するα(例えば、T (3 )= 2.44444へ3)。http://www.usatoday.com/news/offbeat/2006-11-06-sudoku_x.htmt(α)α2t(α)αt(3) =2.444443
Pα4t(α)α2
Mβ×α4β≥2t(α)α22t(α)α2{0,±1}β=kt(α)α2k UUPから十分です。
V=MPβ|α2|M{0,±1}。
Vβlogα2=2kt(α)α2logαビット。
α=3t(α) =32kt(α)α2logα=69.96k85.86kk=2139.92171.72bits
MP
A.)k2t(α)−1
B.)t(α)t(α)kt(α)α4Ct(α)α2α4−(3α2−1)Ct(α)α2−3t(α)
t(α)α2
C.)k
D.) VVO((√Vmax))=O(|α2|−−−√)? Then if encoding the differences between the entries suffices, this itself will remove the factor 2 in βlogα2=2kt(α)α2logα.
It would be interesting to see if 2k can be made equal or less than 2 using A.), B.), C.) and D.). This would be better than 89 bits (which is the best so far in other answers) and for the best case better than the absolute minimum for all puzzles which is around 73bits.