私が比較的大規模なプロジェクトを開発しているとします。すでにすべてのクラスと関数をDoxygenで文書化しましたが、各ソースコードファイルに「プログラマーのメモ」を置くことを考えていました。
これの背後にある考え方は、特定のクラスがどのように機能するかを素人の用語で説明することです(ほとんどのコメントがそうする理由だけでなく)。言い換えれば、仲間のプログラマーにクラスがどのように機能するかについての別の見方を提供することです。
例えば:
/*
* PROGRAMMER'S NOTES:
*
* As stated in the documentation, the GamepadManager class
* reads joystick joystick input using SDL and 'parses' SDL events to
* Qt signals.
*
* Most of the code here is about goofing around the joystick mappings.
* We want to avoid having different joystick behaviours between
* operating systems to have a more integrated user experience, since
* we don't want team members to have a bad surprise while
* driving their robots with different laptops.
*
* Unfortunately, we cannot use SDL's GamepadAPI because the robots
* are interested in getting the button/axes numbers, not the "A" or
* "X" button.
*
* To get around this issue, we created a INI file for the most common
* controllers that maps each joystick button/axis to the "standard"
* buttons and axes used by most teams.
*
* We choose to use INI files because we can safely use QSettings
* to read its values and we don't have to worry about having to use
* third-party tools to read other formats.
*/
これは、新しいプログラマ/貢献者がそれがどのように機能するかを理解しやすくするために、大規模なプロジェクトを簡単にする良い方法でしょうか?一貫したコーディングスタイルと「標準」のディレクトリ構成を維持すること以外に、これらの場合の「標準」または推奨事項はありますか?