Haskell GUI:Haskellでできること


9

Haskellでグラフィックスを試してみたいと思っています。私が見てきたことから、利用可能なライブラリは、C / C ++ライブラリのフロントエンドか、最小限の機能を備えたそれらの抽象化のいずれかです。高レベルのライブラリーは私のニーズに合わないようなので、低レベルのフロントエンドのままにしておきます。

必要なのは、タイルとテキストをレンダリングすることです。これは、非常に単純なゲームの基本です。私はこれをCで行う方法を知っており、グラフィックをCで記述してHaskellとインターフェイスできると考えていました。別の方法は、Haskellライブラリを使用してグラフィックを書き込むことです。

私の質問は、利用可能なHaskellライブラリが私が望むものを達成できるかどうかです。私は後ろに曲がりたくありません。Cが私が知りたいよりも上手にできるなら。


1
あなたが何をすべきかを私たちに言わなければ、どれだけすべきかは答えられません。どれほどのことできるかは別の質問であり、話題になっているかもしれません。
yannis

Hi Pubby8, if you can update your question with what exactly you're trying to do that's got you thinking about this, feel free to flag it for reopening.

2
Why not use SDL? It's low-level (for Haskell), yes, but I don't think that writing graphics in C would give you considerable benefits.
Anton Barkovsky

回答:


7

SDL is an excellent library with good Haskell bindings—and related libraries for images, audio, and text—for which enough tutorials exist to get you off the ground; being rather low-level, it requires a bit of care to keep things pretty and functional, but in my experience SDL and Haskell make a superb combination.


I've used SDL before as a C library. How similar is the Haskell version to the C one?
Pubby

@Pubby8: They’re quite similar. All the Haskell version really does is explicate where IO is happening.
Jon Purdy

+1, I second this recommendation. I'm using SDL with Haskell to code a small 2D game, so far with no problems.
Andres F.

2

If you are asking if there is a good C/C++ alternative to haskell that does GUI well, then look no further: http://qt-project.org/

Definitely the strongest GUI framework out there for C++.

If however, your question was "find me something better in haskell" then I can't help you :/

弊社のサイトを使用することにより、あなたは弊社のクッキーポリシーおよびプライバシーポリシーを読み、理解したものとみなされます。
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.